Eindelijk weer vakgroepoverleg op (een bijzondere) locatie

Afgelopen donderdag hebben wij met het team op een prachtige locatie ons vakgroepoverleg gehouden. We waren met Team Metafoor Vastgoed en Software te gast bij Buitenplaats Sparrendaal in Driebergen (eigenaar: Vereniging Hendrick de Keyser). Door de pandemie is het al eventjes niet meer mogelijk geweest om met het hele team bijeen te komen. Het was daarom ook mooi en speciaal dat we weer met z’n allen op locatie mochten zijn. En dan ook nog op zo’n prachtplek als deze.

Op het programma stonden drie casussen, voorgelegd door een aantal van onze adviseurs. De casussen werden besproken in groepjes om vervolgens bijeen te komen en de oplossingen voor te dragen aan de rest van het team. Verder stond er nog een diner gepland, werden een aantal van onze medewerkers in het zonnetje gezet en sloten we af met een borrel.

Welkom in ons landhuis (voor de komende uren)

Om half vier werd het team verwelkomd op de bijzondere locatie. Bij ontvangst werden de teamleden naar een zaaltje gebracht. Hier konden alle medewerkers gezellig bijpraten en wat drinken voordat het programma startte.

Het team werd opgehaald om vervolgens plaats te nemen in de Raadzaal. Hier trapte directeur Peter Broer het vakgroepoverleg af. Het programma werd besproken, er werd een aantal inhoudelijke zaken besproken en er werden nieuwe gezichten voorgesteld.

Casus 1: grensoverschrijdend gedrag

De eerste casus werd gepresenteerd door Denise. Hier legde Denise een situatie voor waar een geval van grensoverschrijdend gedrag aan te pas kwam. Vervolgens zijn de groepjes per willekeur gemaakt en zijn de vijf groepen in overleg gegaan hoe ze dit zouden oplossen. Na het overleg kwam iedereen weer bijeen en heeft van ieder groepje een groepslid hun oplossing gepresenteerd. De casus werd afgesloten door Denise waar zij vertelde hoe de situatie is afgehandeld.

Casus 2: stakeholders

De tweede casus werd gepresenteerd door Edwin en Henk, onze rentmeesters. De heren legden een casus voor waarin het belang van stakeholders naar voren kwam. Er werd verteld dat het goed is om soms te kijken wie betrokken zijn bij beslissingen die genomen worden, maar ook naar de relatie die de betrokkenen met elkaar hebben. Ze gaven aan dat door te kijken naar stakeholders het soms mogelijk is bepaalde problemen te vermijden. Tot slot, was er nog eventjes tijd om situaties door te nemen van andere adviseurs die hier al eens mee te maken hadden gehad en om input te geven over het onderwerp stakeholders in het algemeen.

Het diner

Na twee van de drie casussen was het tijd om te pauzeren en dineren. Er stond een buffet op het menu. Het hele team kon genieten van verschillende opties waaronder hert, kabeljauw, groentes en meer. Na gezellig samen te eten, te praten en wat te drinken was het weer tijd om plaats te nemen in de Raadzaal voor de rest van het programma.

Casus 3: tijdelijk zonnepanelenpark

Na het diner was het tijd voor Robin om zijn casus te presenteren aan de groep. Robin legde een casus voor waarin een gemeente een tijdelijk zonnepanelenpark wilde aanleggen. Nadat de casus was toegelicht, was het tijd om de groepjes weer in te delen. De groepjes gingen uiteen in de vijf kamers en kregen de tijd om de casus te bespreken.

Na enige tijd werden de groepjes opgehaald om weer plaats te nemen in de Raadzaal. Ook bij deze casus droeg van iedere groep een lid hun oplossing voor.

Felicitaties en medewerkers in het zonnetje

Nadat de casussen gepresenteerd en besproken waren, was het tijd om felicitaties aan te bieden en een aantal van onze medewerkers in het zonnetje te zetten.

Als eerste werd Ecem gefeliciteerd. Ecem is afgestudeerd bij ons en heeft haar studie succesvol afgerond. Ook heeft zij haar diploma inmiddels mogen ontvangen. Felicitaties op zijn plaats dus.

Vervolgens was het de beurt aan een aantal teamleden om in het zonnetje gezet te worden. Deze trouwe teamleden werken inmiddels al vijf jaar (of langer) bij ons. Dus terecht om eventjes in het zonnetje te zetten. DaniëlDeirdreJurjenRobin en Denise kregen de spotlights op zich gericht en een mooie bos bloemen aangereikt om ze te bedanken voor hun jaren bij ons en de bijdrage aan ons team.

Tijd om te borrelen

Nadat de teamleden in het zonnetje waren gezet, dronk het team nog een drankje om de avond af te sluiten. Het was weer een succesvol vakgroepoverleg.

We willen onze teamleden graag bedanken voor de gezelligheid en hun inzet en enthousiasme tijdens dit vakgroepoverleg. Op naar het volgende teamoverleg in maart. Dan krijgen we een kijkje in de wereld van Cybercrime!

In de onderstaande video geven we een impressie van ons vakgroepoverleg.